Köpvillkor

Stockholms Kontorsmöbler

Betalning och priser

Samtliga varor i webbshoppen anges med pris inklusive moms. (25%). I kundvagnen kan man se det totala priset och momssumma.
Betalning sker i fysisk butik och via Swish.  Vänligen notera att frakt ej ingår i det totala priset utan måste beräknas för varje order beroende på vikt.

 Beställning

En beställning kan göras via webbshoppen eller via telefonnummer 08-98 39 00. Efter en beställning skickas en orderbekräftelse som skall kontrolleras noga av kund. Orderbekräftelsen innehåller information om beställda varor, pris med mera. Beställningen ska hämtas inom 2 arbetsdagar. Det går bra att kontakta oss för att göra ändringar i en beställning fram till att ordern har packats. Därefter tillkommer en avgift för ompackning.

Leverans

Begagnade varor skickas efter samspråk med kund gällande fraktpris vilket ej ingår i det totala priset enligt ovan. Leverans sker till gatuplanet på specificerad adress. Vi kontaktar er för inbokning av leveransdag.
Frakt med TNT sker enligt TNTs villkor. Mottagaren måste vara anträffbar under normal arbetstid, vardagar kl 07:00-17:00. Om så inte är fallet gäller TNTs villkor och regler. I det fall varor returneras på grund av att köparen ej varit anträffbar eller vägrat ta emot leveransen alternativt uppgivit felaktiga namn-, telefon- eller adressuppgifter kommer JFAB Cenmatic Systems AB  att ta ut en avgift för faktiska kostnader för transport samt returadministration. Vid synlig skada eller ofullständig leverans skall detta anmälas snarast vid mottagandet till den speditör som levererat varorna. Meddela även oss via epost.

Hämta varor i butik

Varor kan med fördel hämtas på vårt lager vid Bangatan 19 i Solna. När varorna är klara för upphämtning så kontaktar vi dig. Du kan även komma in och titta på varor innan besällning.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar, prisjusteringar, leveransförseningar, felskrivningar och variationer i sortiment. Gäller så långt lagret räcker.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur inom 2-10 arbetsdagar.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den men naturligtvis försiktigt undersöka den. Du kommer själv att få stå för kostnaderna för återsändning av varan.

Observera att ångerrätt ej gäller för företagskunder.

Bytesrätt

Du kan byta en vara till liknande inom 14 dagar från det att varan mottagits. Varan skall vara oanvänd och i samma skick som den mottagits i. Detta gäller även företagskunder.
Gäller endast begagnade varor, ej specialbeställda. Köparen står för fraktkostnader.

Reklamation

Reklamation gäller endast när den begagnade varan ej fyller de krav man kan förvänta sig för det pris som betalats. Elektroniken skall givetvis fungera tillfredsställande. Normalslitage gäller ej som grund för reklamation. Begagnade varor kan ha skönhetsfel så som små repor eller dylikt. Varorna är begagnade och har använts.

Reklamation gäller endast när den begagnade produkten inte fyller dem krav som förväntas för det pris som betalats. Slitage som anses normalt gäller ej som grund för reklamation. Begagnade möbler har skönhetsfel så som små repor eller dylikt. Möblerna är begagnade och har använts! Räkna med att möblerna eller varorna kan ha brister och förvänta dig ett visst skick på varan utifrån hur gammal den är och vad den kostar. Självklart så säljer vi ej varor med större brister och defekter. Samtliga varor håller som regel bra skick.